torstai 8. tammikuuta 2015

Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!

Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   7.1.15 22:34:16

1. Joihinkin kategorioihin saattoi tulla toistakymmentä tallia. Äänestykseen valittiin TOP10 tallia, paitsi ne joihin ei tullut yli kymmentä. Myöskään tulokkaista ei karsittu muutakuin muutama talli, jotka oli perustettu ennen vuotta 2014 tai jotka eivät olleet toimineet lainkaan vuoden aikana.

--- Kyse ei ole välttämättä vain kasvattamisesta ja kasvattien määrästä, vaan niiden laadusta. Myös aktiivisuus esim tallikirjassa, kisojen ja näyttelyiden pidossa ja muun vastaavan toiminnan järjestäminen omalle rodulleen/painotukselleen/lajilleen/leipätyölleen on palkittavaa. Ehdokaslistalla saattaa olla talli jolla on vain 10 kasvattia, mutta näistä yli puolet palkittu esimerkiksi laatuarvostelussa. Lisäksi talli on järjestänyt huomattavan määrän toimintaa omalle rodulleen. Tämä voi peitota tallin jolla on sata kasvattia joista 90 on kasvattajan omistuksessa tekemättä mitään.
> Lisää tietoa kriteereistä saat minulta sähköpostilla. Keskutelua saa herättää, mutta edelleenkään en huomioi anonyymejä.

2. Minulla on perustelut jokaiselle valitulle ja valitsemattomalle tallille.

3. En huomioi anonyymejä, vaan perustelut voi pyytää ja saa sähköpostilla.

4. Tämä on leikkiä. Ihan oikeasti.

5. Gaala järjestetään ensimmäistä kertaa. Tehdään ensikerralla sitten jotain toisin!

6. Ja äänestämään!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäDaivive
Päivämäärä:   8.1.15 00:41:26

001
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 09:09:25

Jos Duren on poissa sen takia, että etusivu on mietintämyssyssä niin voin sen laittaa takaisin. Olisi kiva, että sekin äänestykseen osallistuisi kun on kuitenkin ihan aktiivinen ollut koko ajan :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: ...
Päivämäärä:   8.1.15 09:13:56

Eiks se duren ollukaan lopettamas?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 09:14:34

http://yersinio.webs.com/
ja linkki :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 09:16:48

"Eiks se duren ollukaan lopettamas?"

Kyllä se joskus lopettaa, älä huoli :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 09:19:13

Miten mulla on sellainen kutina, että Aida voittaa tuon poniosion ;) Äänimääristä riippumatta.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäDaivive
Päivämäärä:   8.1.15 09:31:23

Jos Aida voittaa, on se kyllä täysin äänestyksen ansiosta, ja ansaitusti voitettukin!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 09:33:31

No jaa, tuosta porukasta esimerkiksi Karkuranta olisi kaikilta osa-alueilta sen ansainnut ennemmin. Mutta kyllä se Aida joka tapauksessa voittaa, äänestäjien ansiosta tai ei.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: lycia
Päivämäärä:   8.1.15 09:55:18

Harmi ettei tää äänestys tuu menemään niin kuin pitäis.

Ihmiset äänestää vaan omia talleja tai niitä talleja, joiden pitäjä on kaveri tai muuta vastaavaa.. Ei äänestetä sitä, joka omasta mielestä oikeasti on tehnyt parasta työtä ja aktiivisin jne.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: -
Päivämäärä:   8.1.15 09:59:41

^ miksei sääntöihin voisi lisätä ettei omaa tallia saa äänestää? tuossa on kuitenkin laitettava oma nimi ja vrl-tunnus
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä
Päivämäärä:   8.1.15 10:00:57

naurettavinta on että Cery on varmaan ite kirjottanu tuon kuvailun Aidasta ja se kuvaus on kaikista "hienoin" verrattuna muihin. muut on vaa peruskauraa
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjämaisi
Päivämäärä:   8.1.15 10:03:56

Kauheen negatiivista palautetta koko gaalasta. Mun mielestä on ensinnäkin hienoa että tällainen järjestetään ja varmasti tämä herättää ainakin meidät tallittomat tutkimaan ehdolla olevia ja äänestämään omasta mielestä parasta. Jos jokainen äänestää omaa talliaan, kaikkihan ovat samalla viivalla edelleen ja äänestys on meidän muiden varassa :) ihan leikkimielinen tämä kuitenkin on, en ottaisi niin vakavasti..
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Prinsessa
Päivämäärä:   8.1.15 10:05:47

4. Tämä on leikkiä. Ihan oikeasti.

Relatkaa :-)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   8.1.15 10:26:13

Ilmeisesti oon jotain tehnyt Karkurannan kanssa oikein <3 Kiitos huomioinnista!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Cery
Päivämäärä:   8.1.15 10:52:16

Aidan kommentti ei ole omakirjoittamani :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäKerppa
Päivämäärä:   8.1.15 11:18:22

Äänestetty! Eikä ees omaa 8)

Joku hömpäntömppä St. Yardinki tonne lykänny :D No, ihan hauskahan se on!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäSofia W.
Päivämäärä:   8.1.15 12:17:03

Äänestin. Ihanaa että tämmöisiä järjestetään, antaa ainakin itselle hurjasti lisämotivaatiota omaan talliin panostamiseen kun on jotain, mihin tähdätä :-)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäZack
Päivämäärä:   8.1.15 12:37:40

Äänestin useita enkä ees omaa :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäUppe
Päivämäärä:   8.1.15 12:51:15

Äänestetty! Ja tosiaan olis kyllä hyvä ettei omia talleja saisi äänestää. :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMeow_
Päivämäärä:   8.1.15 13:00:57

Näetkö jostain tuliko mun äänestys perille? Netti pätkäs kesken kaiken enkä oo ollenkaan varma onnistuiko se :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäSinte
Päivämäärä:   8.1.15 15:55:17

Äänestystä pistetty tulemahan! :)

Kannatan Uppea, olisi hyvä jos seuraavalla kerralla ei olisi mahdollisuutta omien tallien äänestykseen.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 16:33:49

En usko että oman tallin äänestys koituu kohtaloksi. Ääniä on tullut todella paljon ja ihmiset äänestää suuremmiltaosin muita kuin omiaan. :) Ei se siis ongelmaa tuota. Mä nään täältä kyllä todellisuuden. Ja jos oikeasti on ongelma et tää ois jotenki puolueellista (esim laittaisin Aidan etusijalle) niin voin ihan hyvin lataa nettiin print screnet että äänet on ihan puolueettomasti tulleet teiltä itseltänne - ja omia talleja siellä ei kauheasti ole äänestelty.
  Re: Virtuaalimaailvirallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio phone
Päivämäärä:   8.1.15 17:03:14

Saanko perustelut ihan julkisesti miksi Duren ei ole sopiva tähän äänestykseen :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Troya (eo)
Päivämäärä:   8.1.15 17:10:10

Täällä Aidan tekstin kirjoittaja, tai ainakin yksi joka sen muotoiluun osallistui! Ei tarvitse enää Ceryä syytellä oman tallinsa kehumisesta. :)

Ottakaa iisisti, leikkimielinen kisahan tää vaan on!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: asd
Päivämäärä:   8.1.15 17:15:11

Kyllä mä ainakin äänestin tasan niitä omasta mielestä palkinnon arvoisia talleja. En mitään kavereiden talleja.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 17:16:29

yersinio, etusivulla luki että talli lopettaa tai on ainakin tauolla? :o En päässyt siis sivuja selaamaan ja tarkistelemaan tilannetta.
  Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäPapukaija
Päivämäärä:   8.1.15 17:29:07

Kannatan Uppea myös vaikka onhan se aika houkuttelevaa äänestää omaa talliaan. Sitten tulee omatunto vastaan ja miettii onkohan se sittenkään järkevää :D
Äänestetty!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 17:31:28

Noo se ei ole säännön vika jos tulee huono omatunto. ;D Ja se oma ääni on tasan yksi kappale, joka ei ratkaise mitään. :) Toki sen voi ensikerralla jättää pois. Lähinnä mulla vaan ei oo resursseja vahtia et äänestääkö kukaa omaa tallia. Mä en nii paljo teistä ja teidän talleista tiiä et osaisin yhdistää nimimerkin talliin.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMilja H (10674)
Päivämäärä:   8.1.15 17:49:49

Minä myönnän että äänestin omaa talliani :D Säälipiste näin suoraan sanottuna, talli kun ei ole mikään kaikkein siistein tai muutenkaan hyvin menestynyt ainakaan omasta mielestäni... :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMilja H (10674)
Päivämäärä:   8.1.15 17:51:20

Lisätäkseni vielä niin totta kai äänestin talleja, jotka sen äänen ansaitsevat! Ja että omat tulokkaani eivät todellakaan kerää kuin max pari ääntä eli häntäpää terve vaan ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: ?
Päivämäärä:   8.1.15 18:00:19

Jos lopetus on syy listalta pois jättämiseen, niin miksi Suprant on vaihtoehtona?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 18:02:43

Lopetus/tauko ei ollut syy vaan se etten päässyt selaamaan sivuja. Se toimenpide tehtiin ihan jokaikiselle tallille.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 18:11:25

Jaa no meidän aktiivisuus kyllä näkyy ihan jostain muusta kuin tallin etusivusta (mm. 19 kantakirjattua siitoshevosta tälle vuodelle). Mutta ei tämän tarkoitus kai ollutkaan perehtyä oikeasti talleihin.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäDaivive
Päivämäärä:   8.1.15 18:12:46

yersinio, ei millään pahalla nyt, mutta millä ihmeellä tavallinen tallaaja joka ei seuraa friisiläisten menoa virtuaalimaailmassa voi tietää mitään mitä tallilla on tehty, jos sivuja ei pääse tutkailemaan etusivua pidemmälle ja etusivukaan ei ole se, mikä pitäisi olla?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 18:16:11

Pointti oli juurikin se etten päässyt sivuille. Mistä ihmeestä voisin tietää mitä te ootte tehnyt. :D Valittevasti en tiedä muiden talleista niin paljon kun haluaisin.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 18:16:29

Daivive, no mä veikkaan, että Cerylle mun talli ei ole ihan tuntematon :) ja me ollaan oltu aktiivisia niin KRJ, VVJ, KRJ ja NJ saralla, että aika pää puskassa saa olla jos ei kys. tallista ole mitään kuullut.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: ..
Päivämäärä:   8.1.15 18:16:31

yersinio, kenelläkään ei ole aikaa selata läpi kaikkia laatuarvosteluita katsoen sieltä menestyneitä hevosia... Eiköhän ole tallinomsitajan tehtävä laittaa tallin sivut kuntoon tälläistä varten. Ihme kitinää. :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 18:19:32

"kenelläkään ei ole aikaa selata läpi kaikkia laatuarvosteluita katsoen sieltä menestyneitä hevosia... "

Aa, no pahoittelen. Mä ymmärsin, että tämän gaalan tarkoitus oli mitata sitä aktiivisuutta, joten pidin jotenkin ilmiselvänä, että käytäisiin niitäkin katsomassa :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   8.1.15 18:21:57

yersinio, jollain periaatteella oli karsittava tallit siihen kymmeneen per kategoria, ettei homma menisi ihan mahdottoman monimutkaiseksi - mikä mielestäsi olisi sitten ollut parempi karsintaperiaate, kun se, että tallilla on toimivat sivut jotta muita karsintakriteerejä pääsee tarkistelemaan?

Oli miten oli, äänestys on jo julkaistu ja homma laitettu liikkeelle - ei sille enää mitään voi, ja riitelemällä saadaan aikaan vain huonoa fiilistä, vaikka tämän pitäisi olla kiva ja leikkimielinen juttu. So what, vaikka tallisi ei päässyt listalle? Ei siihen kukaan kuole, eikä tämän gaalan voittamisesta edes saa mitään todellista hyötyä. Tämä ei ole edes mikään virallinen gaala, vaan yksittäisen harrastajan monesti leikkimieliseksi painotettu pieni vuodenvaihteen piristys.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäDaivive
Päivämäärä:   8.1.15 18:22:21

yersinio, en ole sanonut, että talli olisi tuikituntematon minullekaan. Tiedän kyllä Durenin ja tiedän millaista työtä olet tehnyt rodun eteen, silti tässä oli nyt kyse nimenomaan vuoden 2014 aikaisesta aktiivisuudesta, ei kautta aikain, ja silloin jos tallin sivuilta ei pääse aktiivisuutta katsomaan, ei voida tallia mukaan ottaa. Jos friisiläiskasvattajana tahtoo tulla palkituksi, täytyy myös kasvatuksesta olla näyttöä ja sitä löytyy nimenomaan tallin kasvatus-sivulta, kukaan ei voi ulkoa muistaa kuinka paljon kasvatteja on syntynyt ja ainoa minkä minä muistan Durenista viimeaikoina on se, kuinka aktiivisuus on hiipunut ja talli ilmoittanut lopettavansa. Se on mielestäni aika vähäistä jos siitä tahtoisi päästä palkituksi.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 20:35:15

1
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   8.1.15 21:36:42


Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä: 8.1.15 18:19:32

"kenelläkään ei ole aikaa selata läpi kaikkia laatuarvosteluita katsoen sieltä menestyneitä hevosia... "

Aa, no pahoittelen. Mä ymmärsin, että tämän gaalan tarkoitus oli mitata sitä aktiivisuutta, joten pidin jotenkin ilmiselvänä, että käytäisiin niitäkin katsomassa :)


Nyt kyllä hämmentää ja pahasti. Ettäkö olisi pitänyt käydä läpi erikseen jaosten laatuarvostelutulokset ja kantakirjaustilaisuudet ja näyttelytuloksia ihan vaan siltä varalta, jos jollakulla siellä vaikka olisi joku menestynyt siitoshevonen? Siinähän menisi ikä ja terveys, tuolla listalla on useampi kymmenen tallia. Niiden kaikkien hevosten meriititkö olisi pitänyt eri lafkojen tilaisuuksista kaivella? Ei kai kukaan täysijärkinen siihen ryhdy. Ei laatiksiin ilmoittauduttaessakaan oleteta että tuomari itse googlaa hevosen meriitit, kyllä ne on sinne sivuille laitettava ihan itse näkyviin ;D Jos Durenille olisi tässä kohtaa tehty erityispäätös siksi, että Cery tuntee tallin, niin sehän vasta epäreilua olisi ollutkiin :D

Jos on tarkoitus hakea vuonna 2014 aktiivisesti toiminutta TALLIA niin luulisi, että edes toimivat sivut pitäisi olla. Eihän se muuten ole talli, vaan kasa yksityishevosia?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäJayness
Päivämäärä:   8.1.15 21:40:03

^ Ja vaikka Duren nyt otettaisiin mukaan äänestykseen, veikkaan että tämän jupakan jälkeen kukaan ei haluaisi sitä äänestää :D Tällä sanaharkalla saa tallilleen vaan huonoa mainetta.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 21:58:48

Marsupieni, etusivulla oli hiljaiselo teksti yhden vuorokauden ja silti sitä kautta pääsi myös kasvattilistaan ja muihin hevosiin. Eli oikeastaan ei mitään ongelmaa päästä niitä kasvatteja tsekkaamaan. Meillä nyt sattuu noita palkittuja hevosia olemaan huomattavasti enemmän kuin monella muulla pvtallillakin, joten ehkä sieltä olisi jotain jäänyt mieleen.

Eipä tämä mulle mikään elämänasia ole. Faktahan nyt vain on se, että Duren päihittää aktiivisuudessaan kategoriastaan kaikki nuo mitä tuolla on ehdolla ja vaikka se nyt tuntuu joitain rassaavankin niin mä pidän tallistani ja uskallan sitä myös puolustaa ja tuoda esille. Ja pitää ilmeisesti joku muukin, sillä itse en sitä tuonne listalle ilmoittanut ;)

Ja mitä Jayness sanoi maineesta, niin sillä nyt ei ole merkitystä. Virtuaalimaailmassa on iso liuta todella hienoja talleja jotka ovat panostettuja. Itse näkisin enemmän kuin hyvänä asiana, että sitä omaa työtä uskallettaisiin joskus myös kehua. Eikö se ole vähän nurinkurista jos joku tekee paljon työtä asian X eteen ja kehuu työtään niin jotkut näkevät sen huonona asiana? Itsevarmuutta hyvät leidit siihen elämään :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: ?
Päivämäärä:   8.1.15 22:01:55

Olen sanaton.

yersinio voisi opetella ottamaan leikin leikkinä ja löysätä sitä pipoaan. Meni kyllä viimeinenkin arvostus Durenia kohtaan tämän ansiosta.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäKia
Päivämäärä:   8.1.15 22:03:26

http://tinyurl.com/4y6qjxv
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   8.1.15 22:07:56

:D

Mulle taas itsevarmuus tarkoittaa nyt tässä kontekstissa lähinnä sitä, etten kaipaa muiden harrastajien myöntämää leikkimielistä ja jokseenkin jopa kevyin perustein annettua palkintoa, jotta voisin kokea kasvatustyöni mielekkäänä ja tärkeänä. Itsevarmuus on minulle sitä, että ei koe tarvetta vaatia itselleen muiden harrastajien jakamia palkintoja. Jos koen oikeasti kasvatustyöni niin paljon parempana kuin muiden, voin kokea sitä ilman että saan jonkun varsin mielivaltaisin perustein myönnetyn palkinnon.

Kyllä mä voin sanoa, että mun hevosilla on mulla on mun mielestä ihan helkkarin hienoja hevosia ja ihan @!#$ upeita kasvatteja, ja niitä on paljon ja jokainen on tarkkaan harkittu. Monet pääsee aktiiviseen jalostuskäyttöön ja näkyvät suvuissa, joka on kasvatukseni tavoite (ei niinkään se kisa- ja laatuarvostelupuoli, jota itse tunnut painottavan). Silti ymmärrän, että jos mun talli tiputetaan pois jonkun saamarin virtuaaligaalan palkintolistalta niin se ei mitenkään vähennä sitä mun tallin/kasvatustyön arvoa - ja voin täysin luottaa siihen, että mun kasvattien arvo säilyy mun silmissä samana oli kanssaharrastajien mielipide mikä tahansa.

Itseluottamuksensa siis kullakin. :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: yersinio
Päivämäärä:   8.1.15 22:08:03

Me voidaan tästä vääntäminen lopettaa kyllä, ei tämä mulle ole niin vakavaa. Kuten sanoin, mä ymmärsin nämä kriteerit hieman eri tavalla ja kunhan nyt vastasin marsupienen tekstiin kun hän niin tuntui hämmentyvän mun luuloistani ja vastasi melko pilkaten ja vähättelevästi siihen.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 22:09:44

Täähän floppas koko juttu jo heti siinä, kun Cery alkoi kirjoitteleen kolmella (vai useammallakin jopa?) nimimerkillä, valehtelemaan ja sitä rataa. Se on todella naurettavaa kehitellä "virtuaalimaailman gaala", joka järjestetään vain sitä varten, että oma talli saa jonkun meriitin. Koska sehän tässä on ideana, sanoi Cery, mitä sanoi. Sitä vartenhan Cery yrittikin alunperin järjestää tätä hommaa anonyymina, mutta mokasi siinäkin.

Eihän se nyt niin mene, että kehitetään kaikille talleille avoin Virtuaalimaailman gaala -nimikkeellä oleva tapahtuma ja sitten se avoimuus muuttuikin ja siitä tuulikin Ceryn omien valintojen talligaala. Eihän se enää mikään virtuaalimaailman gaala ole, vaan se on Ceryn gaala. Vrt jos perustat hannoverien laatuarvostelun, niin et sinä siihen voi määritellä kriteereitä niin, että oma hevosesi on esimerkkinä siinä, mitä haetaan ellei se nyt sitten satu olemaan täydellinen jokaiselta osa-alueelta (ja silloinkaan se nyt ei ihan täysin ole perusteltua). Se ei ole silloin hannoverien yleinen laatuarvostelu vaan se on silloin henkilön oman arvion laatuarvostelu, kuten ht.netissä olevat talliarviointi-topat.

Tämä koko homma kusaisee jo siinä, että tässä ylipäätään mitään kriteereitä. Ei voi olla kriteereitä ja äänestys. Se vaan ei toimi. Ei äänestäjät äänestä tietyn ihmisen kriteereiden mukaan. Miksi pitäisikään? Eli lopputulos ei vastaa sitä, mitä ollaan haettu, vaikka Cery kuinka on yrittänyt manipuloida tuloksia karsimalla omasta mielestään tyhmät tallit (= hänen kriteereihinsä vastaamattomat) pois.

Että hirmu kiva, kun tehdään kaikkea tällaista yhteistä, mutta sen voisi tehdä kunnolla ja rehellisesti. Jos tahtoo vain omalle tallilleen kunniaa, niin sitten voi pitää ihan omat "Aida-gaalat", jossa Aida voittaa kaiken. Mutta eihän se ole niin hienoa, kun ei ole kilpakumppaneita. Nyt Aida voi voittaa kivasti kilpakumppaninsa ;) Jos siis Cery vielä kehtaat valehdella tuossakin. Mutta valehtelu tuntuu sujuvan niin mukavasti, että ei varmaan tee tiukkaa.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: --
Päivämäärä:   8.1.15 22:11:03

Kyllä yersiniolla tuossa ihan pointti oli :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: elvis
Päivämäärä:   8.1.15 22:14:24

., aamen!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   8.1.15 22:16:02

Kyllä mä ymmärrän yersinion kannan. Toki ymmärrän myös sen, ettei sivuilta pääse mitään tarkistamaan jos linkit on ollut poissa käytöstä(?).

yersinio, Mielestäni oot tunnetuin friisiläiskasvattaja ja selvästi tehnyt hienoa työtä hevostesi kanssa - älä anna tämän vaikuttaa suhun :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:17:13

Mun elämä on yhtä suurta valhetta. :(
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   8.1.15 22:18:30

Kuulin eilen, että tämän gaalan ideana olisi myös kannustaa jatkoon niitä talleja jotka pärjäävät. Mielestäni sen pitäisi olla ihan erillinen tapahtuma, tämän tapahtuman esittelylausekin kun on "Gaalassa palkitaan vuonna 2014 merkittävää työtä tehnyt talli. "
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: -
Päivämäärä:   8.1.15 22:22:20

mitä ihmettä aida tekee listalla 16 kasvatilla ja 3 tapahtumalla ja kisoja ei näy missään?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: :D
Päivämäärä:   8.1.15 22:23:44

Hah hah haa!! Joukossa on selvästi kateellisia anoja (tiedän kyllä ketkä "nimekkäät harrastajat") kun omat tallit ei päässeetkään mukaan :D Niin huvittavaa kuinka luodaan salaliittoteorioita Ceryn toimista ja muuta hömpänpömppää ja ollaan niin katkeria kun se oma ihq talli nyt ei olekaan tuolla listalla.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 22:25:33

Paitsi että hymynaama hyvä, jokainen pystyi laittamaan oman tallinsa mukaan tuonne, kaikki eivät vain viitsineet, koska tämä oli niin huonosti järjestetty ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   8.1.15 22:26:14

Pulmu, ei tuo ollut gaalan ideana lainkaan - tuo lausahdus on peräisin itseasiassa minulta, jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt että mitä kautta ton kuulit! Minähän en gaalan järjestelemiseen ole osallistunut millään tavalla, kommentoin vaan ohimennen tässä ihmiselle joka sattui sillon puhumaan gaalan järjestäjälle jotain mielipiteitäni eteenpäin. Sanoin kys. kommentin kun oli käynnissä keskustelu siitä, että pitäisikö lopettaneita talleja ottaa gaalaan mukaan olleenkaan kun "jatkoon" tulevia talleja oli vaikeaa rajata ja etsittiin jotain mahdollisimman reiluja rajauskriteerejä (joista yhdeksi pohdittiin "lopettaneisuutta"). :)

Yritin tarjota vaihtoehtoista näkökulmaa siihen, että gaalalla voisi olla myös gaalan ulkopuolisia hyödyllisiä sivuvaikutuksia, vaikka ne eivät olisikaan gaalan ideana. Tässä nyt ei kuitenkaan lopettaneisuusrajausta tehty, joten tuo idea ei ikinä toteutunut (eikä ollut missään vaiheessa itse järjestäjän/järjestäjien tarkoitusperänä, vaan minun ihan ohimennen heitetty ulkopuolisen henkilön kommentti).
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: :D
Päivämäärä:   8.1.15 22:26:22

turha sitten itkeä ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: !!
Päivämäärä:   8.1.15 22:26:51

. on Daivive
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: öhöm
Päivämäärä:   8.1.15 22:27:04

No mitä hittoa täällä sitten vingutte jos gaala on niin huono. Ei pitäisi teidän persettänne kutittaa mitä tämän kanssa tehdään.

Luoja sentään ihmiset. Taas näkee ettei täällä mitään voi järjestää kun kaikki pitää ottaa niin hemmetin tosissaan! Pipoa löysemmälle, opetelkaa ottamaan leikki leikkinä ja järjestäkää vaikka omia gaaloja niin ei tartte valittaa.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCannabia
Päivämäärä:   8.1.15 22:32:10

Mä olen seurannut tätä topicia (ts. sitä edellistä topicia) sivusta pidemmän aikaa jaksamatta kommentoida mihinkään tai mitään. Mun mielestä tämä Gaala on ideana kuitenkin hieno, mutta ehkä aavistuksen hätäisesti toteutettu alusta loppuun.. Jo ihan alkuun olisi voinut laittaa vaikka niin ettei omaa talliaan saa ehdottaa ja lisäksi jokainen olisi voinut ehdottaa 1-3 tallia/kategoria ja samaa tallia olisi voinut ehdottaa useampi henkilö.. Tällöin olisi voinut "finaaliin" esimerkiksi karsia ne tallin jotka olisivat jo alkujaan saaneet X-määrän ääniä. Lisäksi kategoriajako on vähän "kyseenalainen", koska tosiaan hyviä KASVATTAJIA rankattiin pois listalta - kun taas listalle jäi niitä "kasvattajia" jotka muistetaan lähinnä aktiivisesta kilpailuiden järjestämisestä ;) Mutta toisaalta oppia ikä kaikki.

Olen myös syvästi järkyttynyt että Crayon ja Pirunkorpi on listalla, koska mun mielestä kumpikaan ei sinne kuulu.. Molemmat olleet viimeisen puoli vuotta lähes retuperällä. Tietysti on ihan kiva kun joku on ne tonnekin jaksanut "äänestää", mutta itse en aio sitä tehdä :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:34:50

Troya sen sanoikin... :)

Näitä asioita on kyllä pohdittu ja pähkäilty muidenkin kun oman pääkopan kanssa. Koska gaala on leikkimielinen niin en sen pidemmälle jaksanut alkaa työtä ja vaivaa tekemään - turhaa vaivaa näin tähänkin asti. Tarkoitus ei siis ollut kehittää mitään supermahtavaa uutta systeemiä vaan ihan vaan heittää tämmönen yhteinen hauska juttu! Mut miks mä luulin et tääl voi mitää hauskaa järjestää. :D

Tässä ei ollut kyse vuoden kasvattajasta, muistetaanhan se. :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäChristaW
Päivämäärä:   8.1.15 22:36:35

Ehkä Ceryn vaan kannattaa nyt vaihtaa gaalan nimeksi 'Ceryn gaala' niin päästään tästäkin vinkumisesta yli. Sittenhän Cery saa päättää ihan itse, mitä gaalassa äänestetään ja mitä ei.

Aikuiset ihmiset täällä käyttäytyy kun uhmaikäset leluhyllyllä. Ja sitten väitetään, että aloittavat harrastajat on pahimpia. Joopajoo.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   8.1.15 22:37:58

Voiko paremmuuskilpailut ikinä olla leikkimielisiä kun se järjestetään hevosihmisten kanssa? :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMila11936
Päivämäärä:   8.1.15 22:39:31

Aikuiset ihmiset täällä käyttäytyy kun uhmaikäset leluhyllyllä. Ja sitten väitetään, että aloittavat harrastajat on pahimpia. Joopajoo.
Aamen.

Kuinka monella meni ohi tuo "sääntöjen" neloskohta? :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Prinsessa
Päivämäärä:   8.1.15 22:40:07

Kyllähän niissä ihan oikeissakin gaaloissa asetetaan jokin raja sille, mitä kaikkia ehdokkaita voit äänestää, ei siellä ole kaikkia vuonna 1900 luvun alussa olleita hienoja tyyppejä saamassa palkintoa, vaan siellä on poimittu ne ajan hermolla olevat juuri nyt siistit tyypit.

Ottakaa nyt ihmeessä ihmiset ne palkokasvit nenästä ja ymmärtäkää, että tämä on täysin leikillä toteutettu homma, tämän ei pitäisi hetkauttaa ketään muuta, kuin niitä, jotka tuolla äänestettävänä ovat ja mahdollisesti maininnan saavat. Nämä valivalittajat taitavat olla niitä joiden omat tallit "karsiutuivat" pois äänestyksestä aktiivisuuden puutteen takia.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   8.1.15 22:41:10

Pulmulta erittäin hyvä pointti. :D

Noh, ehkä tässä nyt suurimpana ongelmana olikin se, että Cery ajatteli järjestävänsä leikkimielisen kisan ja "kansa" olisi halunnut vähän verisempää kilpailua, jota luuli saavansa. Ei siinä mitään, mutta näissä tapauksissa kun järjestäjän tarkoitusperät eivät kohtaa yleisön vaatimusten kanssa voi tulla epätoimiva kokonaisuus, kun järjestäjän laatimaa systeemiä yritetään kääntää yleisön vaatimuksia toteuttamaan.

Mä voin vaikka luvata, että ens vuonna järjestän teille varsinaisen virtuaalimaailman Oscar-gaalan, ihan monitasoisine raateineen päivineen ja porrastetujen äänestysten kera. ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 22:41:46

Yritähän nyt päättää, mistä tässä Aida-gaalassa on kyse? Siis muusta kuin siinä, että Aida voittaa. Ensin se painottui jalostukseen, sitten sen jälkeen kilpailujen järjestämiseen. Jossain vaiheessa se muuttuikin niin, että kasvattien määrä voi olla vaikka kuinka pieni, kunhan kasvateista mahdollisimman moni on saanut laatuarvostelupalkintoja. Sen jälkeen vaadittiinkin jo vähän kaikkea ja nyt sitten et taida enää itsekään tietää, mitä vaaditaan.

Tai siis, jos nyt tarkkoja ollaan, niin tässä vaaditaan kaikki se, mitä Aida on saavuttanut, eikös? Eli kasvatteja, joista mahdollisimman usea on palkittu (eli heti karsii oikeasti aktiivisesti kasvattajat, joilla syntyy paljon varsoja), kilpailuja on täytynyt järjestää (eikä haittaa, vaikka talli itse ei olisi niitä järjestänyt, vaan rotujärjestönkin järjestämät riittää, kunhan se on muka jotenkin tekemisissä tallin kanssa) ja lisäksi täytyy olla tapahtumia (sellainen muutama vuodessa on just sopiva määrä). Ymmärrätkö edes itse, miten naurettavaa tuo on? :D

Leikkimielisessä gaalassa ei ole mitään pahaa, mutta miksi hitossa sitä ei voi tehdä rehellisesti?
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:42:39

Tyhmää kun mun kaa ei leikitä. Ehkä tosiaan vaan vaihdan ton gaalan nimen.. :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjäsparrow-mind
Päivämäärä:   8.1.15 22:45:20

" Mä voin vaikka luvata, että ens vuonna järjestän teille varsinaisen virtuaalimaailman Oscar-gaalan, ihan monitasoisine raateineen päivineen ja porrastetujen äänestysten kera. ;) "

Mä odotan innolla "Paras draama"-kategoriaa!

(Toivottavasti mun ääneni on ihan legit, taisin typoilla jotain nimimerkki kenttään.. :D)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 22:46:14

Se on hauska, kun Prinsessa ilmestyy aina salamana paikalle, kun Cery saa kritiikkiä. Oli ajankohta mikä tahansa. Mutta kiva vaan kun teillä on noin hyvä ystävyyssuhde ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   8.1.15 22:47:41

s-m, paras draama saatto kuule tulla jo! :D Pitää ottaa tää topikki talteen...
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:48:53

Mä ainakin tallensin tän jo! :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: Prinsessa
Päivämäärä:   8.1.15 22:48:56

Meillä itseasiassa on Ceryn kanssa ihan hyvä ystävyyssuhde, kiva kun joku muukin sen huomaa! :-)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjäsparrow-mind
Päivämäärä:   8.1.15 22:49:19

Älä nyt, nyt on vasta tammikuun alku, kyllä tässä näitä vielä ehtii syntyä!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäZack
Päivämäärä:   8.1.15 22:49:21

Ihana ketju, kiva saada tällekin puolelle vähän vipinää ja vilskettä! :>

Voin kertoa että mun päässä pyörii jo miellekartta tulevasta: Zackin laatuarvostelu! Kiitos nimimerkille . hyvästä ideasta :>
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:49:31

Senki rinsessa<3
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: nikitön
Päivämäärä:   8.1.15 22:49:55

Ketjun katoamisesta ei ole pelkoa:
http://htnetvirtuaalihevoset.blogspot.fi/2015/01/virtuaalimaailman-gaala-virallinen.html
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäBreak
Päivämäärä:   8.1.15 22:51:30

Cannabialla hyviä pointteja tekstissä.

Ikävää että tästä tämä leikkimielisyys on kyllä tuntunut nyt kokonaan katoavan, idea oli kyllä ihan kiva, mutta ehkä toisaalta tämmöisistä sanomista tulee aina? Toisin sanoen kaikkia mahdoton miellyttää. Itsekin olen yersinion ja Pulmu N.:n kannalla Durenin suhteen (olisi ansainnut paikkansa gaalassa), mutta äänestinpä nyt sitten kuitenkin talleja, jotka löytyivät ehdokaslistalta. Tuo Cannabian ehdottama karsintaäänestys finaalia ajatellen voisi kuitenkin olla paljon toimivampi ratkaisu kaikkien kannalta, jos tälläistä nyt enää ensi vuonna viitsii kukaan edes järjestää jos lopputulos on tämä. :')
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäChristaW
Päivämäärä:   8.1.15 22:52:19

Ja pakko vielä sanoa, etten henk. koht ymmärrä yersinion valitusta siitä, että Duren on tiputettu pois listalta. Jos sivuille ei ole tosiaan päässyt, vaikka sinne nyt pääseekin, niin miksi ihmeessä talli pitäisi ottaa mukaan? Samalla perusteella voitaisiin ottaa leikkiin mukaan kaikki vuonna 2014 lopettaneetkin tallit, joitten sivut ei vaan toimi enää. Kyllä niitäkin löytyy. Johonkin se raja pitää vetää, ja nyt se raja on vedetty yersinion nenän eteen eikä hän asiasta tykkää. Mutta niinhän se menee oikeassakin elämässä, ei kaikesta voi tykätä.

Ja sanottakoon, että mulla ainakin nyt Durenin etusivulle on ilmestynyt se sama etusivu, mikä oli ENNEN lopetusinfoa. Jos multa kysyttäisiin, mitä Durenille kuuluu nyt, sanoisin, että se on lopettanut. Koska näin infottiin. Durenin sivuilla luki näin: "7.1.2015: Olemme painuneet hiljaiselolle miettimään lopetammeko toimintamme kokonaan vai keksisimmekö uusia toimintamuotoja ja kiinnostuksenkohteita joilla voisimme kasvatusta jatkaa. Tammikuun kasvateista voi jättää tarjouksen sähköpostiin. " Eli en yhtään ihmettele, miksei tallia ole otettu mukaan äänestykseen. Nythän tosiaan sivut on jälleen avattu, mutta tuon näkymän saan itse välimuistista.

Lisäksi on ihan järjetöntä koittaa määrittää, mitä tällaisen gaalan sääntöjen pitäisi olla. Cery on gaalan idean keksinyt, Cery saa säännöt määrittää. Ihan samallalailla kun vaikka VSN, jonka idean Mirage keksi, ja jonka säännöt Mirage ihan itse määritti. Ihan hyvin kuka tahansa muu voi tehdä samanlaisen gaalan, ja määrittää omat säännöt. Sitäpaitsi, eikös ravi- ja laukkatalleilla muutenkin ole jotkut omat gaalansa, miksei näistä nyt russuteta että kun ei oteta mukaan kaikkia ja kuinka se on niin epäreilua?

Duren on varmasti yksi virtuaalimaailman merkittävimmistä friisiläiskasvattajista, mutta valitettavasti tallin lopetusilmoitus syksyltä määrittää varmasti monen käsityksen koko tallista. Jos sanoo lopettavansa, kannattaa sitten lopettaa tai tehdä oikein kunnolla comeback, ihan virallisen ilmoituksen kera eikä vaan silloin kun on joku gaala kyseessä.

Ja ponitalleista mainittakoon vielä, että vaikka Cery nyt (ainakin minun mielestäni) kuuluu kavereihin, niin kyllä, olen äänestänyt Aidaa parhaaksi ponitalliksi. En sen takia, että Cery tosiaan kuuluu kavereihini vaan sen takia, että Aida on ollut koko viime vuoden aikana aktiivinen ja esimerkillinen connemara-kasvattaja ja rodun kanssa aktiivisesti töitä tekevä talli. Ja kaikenlisäksi, oma päätökseni meni tiukille koska kategoriassa on myös muita merkittäviä, oman kasvatusrotunsa parissa ahkeroivia talleja (Karkuranta, Poniniemi...), mutta koska itse olen viime vuoden aikana ollut eniten kiinnostunut connemaroista, on ihan luonnollista, että connemara-uutiset syöpyy paremmin verkkokalvoille kuin esimerkiksi russiuutiset. Siksi kyseessä onkin MINUN mielipiteeni. Olisinhan voinut äänestää omaakin tallia, mutta enpä niin viitsinyt tehdä koska kategorian sisällä on mielestäni parempiakin vaihtoehtoja.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäBreak
Päivämäärä:   8.1.15 22:53:04

Tai siis tänä vuonna. :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 22:53:08

Voihan tän tietty vielä sivuuttaa ja tehdä kokonaan uusi vuodelle 2014.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: hehe
Päivämäärä:   8.1.15 22:55:37

yersinio vois muutenki koittaa päättää lopettaako sen tallinsa vai ei
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: so childish
Päivämäärä:   8.1.15 22:55:50

Mua ärsyttää vain se, että Cery ei vastaa kritiikkiin. Ei nimimerkillisten eikä nimimerkittömienkään.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 22:57:20

Mä oon samaa mieltä että Duren ansaitsisi ehdottomasti paikkansa äänestyksessä, koska on tehnyt todella paljon työtä hevostensa, rotunsa ja kasvattiensa suhteen. Mutta syynä hylylle oli, että en päässyt sivuille. Okei, pääsin kasvattilistalle, mutta sieltäkään ei auennut sen enempää linkkejä. En kai mä nyt herranen aika lähe penkomalla penkoo et hei mitäs täällä on ny tehty ku etusivulla lukee että on tauolla/lopettanut/wateva. Taas hei järki käteen... :D Duren on upea talli, siitä ei pääse mihinkään.
  Re: Virtuaalimaai: virallinen äänestys!
Lähettäjä: y.phone
Päivämäärä:   8.1.15 23:00:33

Hei nyt, se on ihan ok että duren on pois jos sivut eivät ole gaalan vaatimassa kunnossa. Itse ymmärsin tämän tapahtuman eri tavalla mitä se toteutettiin. Siitä ei kannata siis kenenkään provosoitua. Asia on käsitelty ja on hyvä näin.

Mitä Aidaan tulee niin aivan ansaitulla paikalla on äänestyksessä mukana, enkä ainakaan itse näe listalla yhtään tallia mikä ei paikkaansa ansaitsisi.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 23:01:50

Eli siis pääsit kasvattilistalle? No eikö se riitä? Eikö se ole nimenomaan se sivu, jonne olisit mennyt toimivalta etusivultakin? Minnekäs muuallekaan? Sehän ei ollut mikään peruste, että talli on lopettanut. Suprantkin on. Menee nyt taas vaihteeksi ristiriitaiseksi nuo sinun puheesi.
  Re: Virtuaalimaailvirallinen äänestys!
Lähettäjä: y.phone
Päivämäärä:   8.1.15 23:03:13

Pahoittelut tekstin laadusta. Lumian sovellus ei ihan toimi niinkuin toivoisin
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 23:05:51

Mä oon sanonu iha tarpeeks monta kertaa et täs ei palkita vuoden kasvattajaa .:D:D:D Aaaaaaah mä kuolen nauruun.

Surku kun tää topa kohta loppuu. Äänestyskin loppui. Olisin voinut vielä julkaista tulokset, ääniä kuitenkin tuli reipas sata!
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: what
Päivämäärä:   8.1.15 23:07:17

Äänestys loppui jo?

"äänestysaika on 7.1.-17.1.2015."
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: sippe puh
Päivämäärä:   8.1.15 23:08:12

Ainoa asia joka mulla on tällä hetkellä päässä.

:D aamen
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: asd
Päivämäärä:   8.1.15 23:09:07

"Lähettäjä: Zack
Päivämäärä: 8.1.15 22:49:21

Ihana ketju, kiva saada tällekin puolelle vähän vipinää ja vilskettä! :>

Voin kertoa että mun päässä pyörii jo miellekartta tulevasta: Zackin laatuarvostelu! Kiitos nimimerkille . hyvästä ideasta :>"

harmi että se vipinä ja vilske on aina negatiivista
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 23:10:43

Ei vuoden kasvattajaa, joo. No miksi sitten sanoit, että Duren olisi ansainnut paikkansa listalla? Nyt se sitten ei olekaan. Yritä nyt jo päättää :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 23:10:50

Eei kyl siellä sivuilla lukee ihan muuta.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   8.1.15 23:12:17

Pulmulla äärimmäisen hyvä pointti. Leikkimieliset kisat ja hevosnaiset ei selvästi sovi yhteen :D Ja yllättäen olen Christankin kanssa samaa mieltä: Aikuiset ihmiset täällä käyttäytyy kun uhmaikäset leluhyllyllä. Ja sitten väitetään, että aloittavat harrastajat on pahimpia. Joopajoo.

Musta on tosi kiva että tämmösiä pikkujuttuja järjestellään, siksi olin heti innoissani ilmoittamassa talliani mukaan silloin joskus. Minusta on ihan kiva kuulla mitä siitä tykätään, vaikkei se nyt mikään elämän tärkeä asia olekaan. Olisi kiva kuitenkin jos näitä olisi useampiakin, eri ihmisten valitsemia talleja eri perustein ja porukka saisi sitten äänestää niistä suosikkejaan. Tulisi vierailtuakin talleilla vähän enemmän, moneen noista listoilla olleista tutustuin vasta nyt, enkä ilman tätä äänestystä olisi tutustunutkaan :)

Mikään tuomarointi ikinä missään ei ole objektiivista. Cery valitsi listalle sellaisia talleja jollaisista talleista itse tykkää, ja ei varmaan silloin ole ihme että oma talli on lähellä näitä kriteereitä? Ketä se nyt ihan aikuisten oikeasti haittaa, että Aida on äänestettävien joukossa? Äänestäkää jotain muuta, tai olkaa äänestämättä jos ehdokkaissa ei ole sopivia tai epäilette vilunkipeliä - tai järjestäkää oma parempi gaala :D Mitä ihmettä Cery muka saavuttaisi, vaikka sitten huijaisikin jonkun satunnaisen leikkimielisen gaalan yhden kategorian voiton itselleen? Huimaa mainetta ja kunniaa leikkimielisen ja pian unohtuvan kisan voitosta? Tai no, mielensäpahoittajat tekevät tästä kyllä kohta ikuisesti mieleenpainuvan, ja siten lisäävät voittajien muistettavuuttakin...

En ymmärrä miksi tämmöisestä leikkimielisestä kilpailusta saa tällaisen ongelman, miksi kaiken pitää olla niin vakavaa? Löysätkää vähän pipoa. Tämän gaalan voitolla tai häviöllä ei ole suurta merkitystä harrastukselle, joten sen voi ignorata jos se ei miellytä :D Tietty hyvähän minun on puhua kun oma talli on ponipuolelle mukaan päässyt, mutta jos joku siihen tahtoo vedota niin annan kyllä paikkani pois jos se jonkun päivän pelastaa.

ps. Jos koette keksivänne objektiiviset kriteerit hyvälle virtuaalitallille, niin ottakaa minuun yhteyttä. VRL:n talliarvostelun ylläpitäjän paikka on vapaana, ja tulee yleiseen hakuun kunhan ehdin kirjoittaa hakuviestin. Ehkä ihmiset ei taistelisi leikkimielisissä kisoissa verenmaku suussa, jos olisi joku virallisempikin arvostelutilaisuus olemassa :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 23:17:41

Mutta miksi sanoit, että Duren olisi ansainnut paikkansa listalla, jos sivut olisivat toimineet? Nyt kuitenkin vaadit, että tallilla täytyy olla muutakin kuin pelkkää laadukasta kasvatustoimintaa. Eihän Durenilla ole toimivilla sivuillakaan muuta toimintaa. Eikä sen puoleen ole kyllä Aidallakaan. Sivujen mukaan se ei ole järjestänyt kilpailuja eli sen perusteella et voi sanoa, että se olisi. Sinä TIEDÄT, että se on, mutta jos se olisi jonkun muun talli, et tietäisi. Kun kerran niin ahkerasti vakuuttelit tuolla aiemmin, että et sinä ala etsimään, mitä tallissa tai hevosten kanssa on tehty. Että juu, mistä lähtien leikkimielinen on tarkoittanut samaa kuin epäreilu? ;)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 23:21:17

Kaikkihan virtuaalimaailmassa on leikkimielistä. Ei kai kukaan ota tosissaan mitään osa-aluetta virtuaalimaailmassa? Silti olisi kiva, jos harrastuksissa olisi reilu peli. Oli se harrastus sitten virtuaalitalleilu tai jalkapallo. Ei kukaan tykkää siitä, jos virtuaalikisosisa kisajärjestäjä laittaa aina omat hevosensa voittajiksi ja sijoittuneiksi. Siitähän voi tulla jopa kilpailunjärjestämiskielto! Ajatelkaas, tässä leikkimielisessä jutussa joku kielto, melkoista! Ja miten tämä eroaa tuosta esimerkistäni? Ei mitenkään.
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   8.1.15 23:22:40

Jos tallini sivuihin tutustuu yhtään paremmin niin huomaa kyllä meidän aktiivisuuden... :) Ilmeisesti et sitä tarpeeksi tarkasti tehnyt. Kannattaa kurkata muutkin kuin kasvatus ja toiminta sivut.

Mutta nyt alkaa yhteinen aika olla lopussa! Kiitos kaikille tasapuolisesti ♥
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
LähettäjäKiiskinen
Päivämäärä:   8.1.15 23:24:26

Hellurei ja hellät tunteet. En ihmettele jos kukaan ei halua enää tämän jälkeen järjestää yhtään mitään spesiaalia teille vittupäille. :D
  Re: Virtuaalimaailman gaala: virallinen äänestys!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   8.1.15 23:25:38

Juu, ei näkynyt aktiivisutta, vaikka joka ikisen sivun kolusin läpi :) Mutta älä huoli, on se Aida silti täydellinen. Ei ole sitä parempaa virtuaalitallia, eikä ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan :)
  Re: Virtuaalimaailman gaala: vir äänestys!
Lähettäjä: y.phone
Päivämäärä:   8.1.15 23:25:53

Pisteelle, ihanaa, etta talli mielestasi sopii aanestykseen mukaan, mutta valitettavasti sivut eivat olleet siina kunnossa, etta se olisi nakynyt :)