keskiviikko 5. marraskuuta 2014

PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!

PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 13:15:48

Paljon toivottu ylimääräinen tilaisuus on täällä, kiitos upeille vieraileville tuomareille.

Koska tilaisuus on ylimääräinen, siinä on muutama poikkeussääntö:
- 40 os/tilaisuus
- 1 poni/omistaja
- ei varsinaisen tilaisuuden osallistujia

Kutsu
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:18:30

No ei tuommonen mitää purkaa, pistät vaa 2 kpl 60 ponin tilaisuutta pystyyn :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: misery.
Päivämäärä:   5.11.14 13:22:35

Pulmun kanssa samaa mieltä jos tuomareille käy. :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 13:28:14

Kaikella rakkaudella, ollaanhan tyytyväisiä nyt edes tähän? :D Ylimääräisiä tilaisuuksia tulee ihan varmasti lisää kun itsellä ja muillakin tuomareilla on aikaa (tuomariksi saa ilmoittautua edelleen)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:33:43

Mä ilmoittauduin vapaaehtoiseksi kahteen 60 ponin tilaisuuteen, en tämmösiin joilla sumaa ei todellakaan pureta.

Voit katsoa mallia hevoskantakirjasta, siellä ei ole viimeiset 3 tilaisuutta enään edes täyttynyt. Kyllä se on pitäjästä eikä tuomareista kiinni jos sumaa ei saada purettua tai jos ei saada pidettyä tarpeeksi usein tilaisuuksia.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:38:10

Ja jos sulla ei ole aikaa tilaisuuksien hoidolle niin jollain toisella varmasti on. Varsinkaan jos et itse edes toimi tuomarina? Kantakirjauksen pitäisi olla pikemminkin sääntö eikä poikkeus.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 13:40:40

Jos et halua tässä tilaisuudessa tuomaroida niin sano vaan. Tämä tilaisuus on nyt 40 ponin ja jatkossa järjestetään varmasti noita isompiakin ryppäitä. Plus tämän keskustelun voi käydä sähköpostissa kun ei tähän topaan varsinaisesti liity.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: .
Päivämäärä:   5.11.14 13:41:11

Mitä helkkaria. Eiköhän tämä tilaisuus riitä kun näitä kerran tulee lisääkin jatkossa.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäIpsu
Päivämäärä:   5.11.14 13:42:44

Mä kommentoin tähän väliin laatistilaisuuksien täyttymiseen; musta on ainakin ihan jees, että tilaisuuksiin pääsemisessä on vähän kilpailuakin. Muuten palkinnot menettää ainakin mun silmissä arvonsa, varsinkin kantakirjauspalkinto. Jos on ktk-palkitut vanhemmat, niin ainut mitä tarvitsee tehdä, on ilmoittaa poni sinne tilaisuuteen. Jos tietää että lähes sata varmasti jokaiseen tilaisuuteen mahtuu, ei siinäkään ole mitään merkittävää sitten.
Tällä hetkellä arvostan KTK-palkintoa, mutta jos joka toinen hevonen / poni alkaa olemaan kantakirjassa, on minulle yhtä tyhjän kanssa onko sitä vai ei. Ja tällä hetkellä siihen suuntaan ollaan menossa kun kantakirjaan pääsyä löyhennettiin ja nyt jos mennään vielä menttaliteetillä "kantakirjataan kaikki ktk-kelpoiset" niin, jooh. En tykkää.

Lyhyesti virsi kaunis; mun mielestä poniKTK toimii hyvin tällä hetkellä miten toimii. Tosin viime tilaisuuden osallistumiseen osallistuneena, ehkä sitä ekaa ilmoittautumispäivää ei kannata ilmottaa etukäteen vaan osallistumien alkaisi vasta kun kutsukin julkaistaan.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:43:31

Kyllä mä voin tämän tuomaroida mutta yksittäisten ponien kirjaus ei purkaa sumaa mikä on syntynyt.

En mä jaksa avata mun sähköpostia kun voin vähemmällä vaivalla naputtaa luurilla suoraan tänne. Ja minä kyllä voin käydä tämän keskustelun julkisesti. Siinä ei ole mulle mitään noloa tai hävettävää että tahdon ihmisten saavan poninsa kantakirjattua.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäTroya
Päivämäärä:   5.11.14 13:44:54

Ipsu, sen kilpailun ei kyllä todellakaan pitäisi syntyä siitä, että tilaisuuteen ei mahtuisi mukaan, vaan siitä, että pitää olla edes kohtalainen rakenne, jotta saa KTK-palkinnon, ja erinomainen rakenne jotta saa hyvän palkinnon... Se tilaisuuteen ilmoittautuminen kun ei ole yhtä kuin kantakirjaan pääseminen.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 13:46:58

Kyllä minäkin haluan että kaikki saavat poninsa kantakirjata, enkai mä tässä muuten ois :DD
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäKerppa
Päivämäärä:   5.11.14 13:50:03

Hyvä vaan et saadaan lisätilaisuus, johon mahtuu monen ponit mukaan, tästä saadaan taas monta tyytyväistä ihmistä. Toki mulla ei oo paljoa näitä poniktk-kelpoisia otuksia, että ehkä oon jäävi sanoon, toisinku hevosktk:ssa saisin täytettyä yli puolikkaan tilaisuuden pelkästään omilla hevosilla.. 8)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäTilli
Päivämäärä:   5.11.14 13:50:35

Komppaan Troyaa!

Tämäkin tilaisuus auttaa jo vähäsen ja toivon mukaan tulevaisuudessakin näitä tilaisuuksia pystytään pitämään tiuhaan sekä suurella osallistujamäärällä :).
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: jeeee
Päivämäärä:   5.11.14 13:52:41

Tää on hyvä just näin.

"Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä: 5.11.14 13:18:30

No ei tuommonen mitää purkaa, pistät vaa 2 kpl 60 ponin tilaisuutta pystyyn :D"

miten niin ei purkaa? sitähän tää just tekee, mitä sä sekoilet?
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:54:57

En vaan ymmärrä miksei samalla vaivalla nosteta määrää 20lla ja anneta ihmisten tuoda vaikka se 2 ponia.

60 hevosen Ktk tilaisuuden pito alusta loppuun vie aikaa n. 3h jos puuhaa muuta samalla.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäIpsu
Päivämäärä:   5.11.14 13:59:05

Troyoa, oikeessa oot, että rakenteellahan siinä kilpaillaan. Mutta muistan joskus vuonna 2008 kuinka aina sai jännätä että mahtu edes tilaisuuksiin mukaan ja mikä riemu olikaan sitte ku mahtui :) Jotenkin kiva sitäkin olis vaalia, ettei se olis niin itsestään selvää.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 13:59:10

miten niin ei purkaa? sitähän tää just tekee, mitä sä sekoilet?

No nimenomaan ei purkaa :D kerroppa vaikka miten tuo purkaa semmosen henkilön ktk jonottavien ponien määrää jolla on poni jo varsinaisessa tilaisuudessa? Tai semmosen jonoa jolla on 12 ktk kelposta ponia?
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 14:00:04

Ipsu, voithan sä vieläkin koittaa saada sen riemun lähettämällä osallistuminen vasta vikana päivänä... :)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: jeee
Päivämäärä:   5.11.14 14:01:33

tää purkaa tätä siten, että tohon pääsee mukaan ne jotka ei edelliseen mahtunu. kerta tungosta oli.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: jeee
Päivämäärä:   5.11.14 14:02:10

enkä usko että tuomarit haluu 60 ponia lähtee arvostelee. ite jos olisin tuomari, en suostuis kyllä. 40 on jo iso määrä ittessää
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 14:04:31

No minä ja Vibaja oltais se 120 ponia voitu tuomaroida :D ei oo hirveen validi argumentti tuo "jos minä olisin niin en kyllä..." kas kun et ole :)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: jeeee
Päivämäärä:   5.11.14 14:07:22

mut ei se et sinä ja vibaja tohon suostuu tarkota et vältsist kaikkki tuomarit suostuis kuitenkaa
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: jeeee
Päivämäärä:   5.11.14 14:08:03

miksei olla mistää kiitollisii? luulis et tää olis iha hybä näi mut ei ku pitää kinuu viel lisää
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 14:09:38

Miks mun tarvis olla kiitollinen siitä että saan vapaaehtoisesti tuomaroida 40 ponia enkä 60 mihin lupauduin? Varsinkaan kun mul ei ole poneja itellä mitä tahtoisin kirjata... :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäIpsu
Päivämäärä:   5.11.14 14:09:54

Pulmu, eh joo hyvä idea muuten muttaku mulla on niitä ktk-kelpoisia jotain 10 jonossa niin ei voi ottaa sitä riskä :D Täytyy siis vaan olla supernopea niin saan niitä kantakirjattua mitä pystyn.

Nyt lähen tästä täyttämästä, hyvä kun saitte lisätilaisuuden järkättyä! :)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:10:54

Ei herranen aika...

Lähettäjä: Cery
Päivämäärä: 5.11.14 13:40:40

...Tämä tilaisuus on nyt 40 ponin ja jatkossa järjestetään varmasti noita isompiakin ryppäitä. ...
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   5.11.14 14:20:26

Kiitos tästä tilaisuudesta <3 Mä en ymmärrä, että miksi pieni parannus edelliseen saa vastaansa vaan kettuilua, että olisi pitänyt tehdä vielä enemmän? :D Parannus se on pienikin parannus. Fiksuahan se vaan on järjestää ensin vähän pienemmällä voluumillä lisätilaisuuksia, ja sitten jos se homma skulaa siillä, niin voidaan sitä kasvattaa entistä enemmänkin. Vibaja ja Pulmu tuskin on ainoat lafkan tuomarit, joten vaikka he olisivat superaktiivisia niin kaikki eivät välttämättä sitä ole :) Ei varmaan maailma kaadu siihen että kokeillaan ensin pienemmällä muutoksella, ja kysytään sitten niiltä lopuiltakin tuomareilta, että mitä mieltä olivat, ja jatketaan sen mukaan?

Muuten, tarkoittaako tuo "- ei varsinaisen tilaisuuden osallistujia" poneja vai ihmisiä? :D Eli jos mulla on kaksi ponia edellisessä odottamassa tuloksia, niin tähän ei saa enää tuoda? Tyhmä kysymys sinänsä, mutta varmistan vain :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:23:59

Marsupieni, eihän täällä mesoa kuin yksi ihminen... :) jos oot varsinaises tilaisuudes mukana niin tähän et valitettavasti pääse :D eli ihmistä koskee, poni ei voi osallistua kahteen tilaisuuteen yhtä aikaa :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäChristaW
Päivämäärä:   5.11.14 14:26:02

Oon Pulmun kanssa täysin samaa mieltä. Plus olisin arvostanut, että meiltä vakituomareilta olis asiaa kysytty, koska itse sain nyt tietää tästäkin hommasta minuutti sitten FB:ssä aivan toiselta henkilöltä.

Tuomarina voin sanoo, että ei ole iso vaiva tuomaroida kerralla 40 ponin sijaan 60 tai 80, aikaa menee enempi, mutta jos ei tarvitse lausuntoja kirjoittaa, menee aikaa itseasiassa vähemmän 80 ponin tuomarointiin kuin 40 ponin tuomarointiin lausuntoineen. Itse mieluummin tuomaroin enemmän kerralla.

Ja ehkä olen itsekäs, mutta minä haluun saada joka tilaisuuteen omat ponini mukaan, muuten en viitsi tuomaroida kun hommia sillä saralla riittää muutenkin (hevosktk, arabiktk, vsn). Tällä hetkellä itsellä on se about 60 ponia odottamassa kantakirjaustilaisuutta, että kyllä siinä hetki vierähtää kun ne saa kantakirjattua. Enkä varmasti ole ainoa jolla on useampi poni odottamassa kantakirjausta, varsinkin nyt kun näyttelyt vetävät hyvin porukkaa ja kelpoisuuden saa helpommin kuin ennen (jolloin esim NJ ei toiminut).
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: -
Päivämäärä:   5.11.14 14:27:23

cery täällä nyt syyllistää pulmua joka on ihan oikein ja tehnyt esimerkillistä työtä hevosktkn kanssa kun itse tekee vaan virheitä poniktkn kanssa
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:28:01

Kaikki vakituomarit ovat saaneet kyllä sähköpostia.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 14:29:04

Jepjep, mesoan täällä yksinäni.

Perun tarjoukseni poniktk auttamisesta. Keskitän tämänkin ajan siihen että hevoskantakirjaan saa tuotua vielä enemmän hevosia.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   5.11.14 14:30:16

Cery, joo noin mä arvelinkin :D Piti vaan varmistaa vielä! Mutta hyvä näin, helpottaa niitä jotka ei sillon puoliltaöin ehtineet kytätä kelloa hiirenkursosi lähetä-nappulalla! :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:33:17

Pulmu, kai tiiät että tää on pois just niiltä ihmisiltä keitä olisit halunnut auttaa. Haiskahtaa marttyyrilts
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: Pulmu N.
Päivämäärä:   5.11.14 14:34:35

Tiedätkö sä Cery edes mitä marttyyri tarkoittaa?
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: s el s
Päivämäärä:   5.11.14 14:38:27

Kivaa, jos mäki saisin nyt kerrankin jonkun ponin ilmoitettua! :D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäJayde
Päivämäärä:   5.11.14 14:39:27

Kiitos ylimääräisestä tilaisuudesta! :)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:39:47

Hei oikeasti, se että sulla on henk koht ongelma mua kohtaan, ei tarvi liittyä ponikantakirjaan tai tähän topaan. Joten mun puolesta tämä jää tähän, pakko jonkun on osattava lopettaa ajoissa. Kiitos ja hei.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäChristaW
Päivämäärä:   5.11.14 14:40:13

Cery, joo näemmä asiasta on tullut sähköpostia tänään klo 12:57 eli n. 1½ h sitten, tämä topic on tehty siitä n. 15 min päästä eli tuomareiden mielipiteitä asiaan ei ole paljon odoteltu. Sähköpostissa kuitenkin kysyttiin mielipidettä niin ehkä kannattaa odottaa, että vastauksia sitten oikeasti saa? Kaikki eivät voi päivystää sähköpostia 24/7 esimerkiksi opiskelujen tai töiden takia.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: mibula @puhelin
Päivämäärä:   5.11.14 14:42:55

Mä oon ihan sanaton tästä riitelystä :D Huhhu. Toivon että mahtuu vielä mukaan kun pääsen kotiin, muuta en osaa sanoo.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäKerppa
Päivämäärä:   5.11.14 14:44:15

Olen sanaton.

Cery teet hyvää työtä, antaa volisijoiden volista, aina jonkun täytyy sekin hoitaa ilmeisesti ;D
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: valivali
Päivämäärä:   5.11.14 14:46:37

voisit cery korjaa ton ääkkösongelman
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäMarsupieni
Päivämäärä:   5.11.14 14:47:20

Nyt kyllä hämmentää Pulmun käytös. Lopettaa koko homman, koska ei nyt heti järkätä hänen halustaan isompaa tilaisuutta, vaan ensin kokeillaan vähän pienempää? Ceryhän lupasi järkätä isompia myöhemmin?

Ja siis etenkin jos kaikki tuomarit eivät olleet olleet asiasta kuulolla (Christa?), niin mikä ihme oikeuttaa tuollaista käytöstä Pulmulta? Että pitäisi isompia tilaisuuksia järjestää, koska HÄN pystyy kyllä tuomaroimaan, vähät välittäen siitä, mitä muut tuomarit on sanoneet vai onko sanoneet mitään...
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: -------
Päivämäärä:   5.11.14 14:50:26

"Lähettäjä: Kerppa
Päivämäärä: 5.11.14 14:44:15

Olen sanaton.

Cery teet hyvää työtä, antaa volisijoiden volista, aina jonkun täytyy sekin hoitaa ilmeisesti ;D"

Samaa mieltä!

On se jännä miten virtuaalihevoset nostaa aina tunteet pintaan. Ja miten AIKUISET ihmiset on täällä kinastelemassa keskenään :D Pikkulapsilta sen vielä ymmärtäis kyl. Iha ku tää harrastus ois oikeesti näin vakavaa..

Cery, kiitos uudesta tilaisuudesta!
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäSuvi
Päivämäärä:   5.11.14 14:51:30

Jes mahtavaa, kiva saada toivottavasti edes yksi poni mukaan, johan sekin lyhentää listaani (ja kaikkien muiden jotka osallistuvat) yhdellä sen sijaan ettei tässä kuussa olisi saanut yhtään mukaan! Kiitokset! :)
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
LähettäjäCery
Päivämäärä:   5.11.14 14:54:10

Kiitos kaikille :)

Tämän lisätilaisuuden tarkotus oli saada poneja mukaan ihmisiltä jotka eivät mahtuneet varsinaiseen tilaisuuteen. Ei helpottamaan niitä joilla on 100 ponia jonossa ja jotka ovat jo mukana kaikissa tilaisuuksissa. Näille tapauksille tulee tilaisuuksia, mutta just tämä on "mattimyöhäsiä" varten.
  Re: PoniKTK: ylimääräinen tilaisuus!
Lähettäjä: s el s
Päivämäärä:   5.11.14 15:03:46

Unohdin liittää viestiini kiitokset, tämä lisätilaisuus mattimyöhäsille on loistava :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti